Kia a štýlové auto? Ešte pred pár rokmi takmer nemysliteľné spojenie..
No dnes už to problém nie je. Na trhu je už druhá generácia- štýlovka z kórejskej stajne. Privítajte, prosím, Kiu Soul.
Pri pohľade na karosériu novej a predchádzajúcej verzie Kia Soul by sa mohlo zdať, že sa toho veľa nezmenilo, ale pri bližšom skúmaní ich nájdete viac než dosť.
Tvary sú síce podobné, ale Soul medzigeneračne narástol a tak trochu dizajnovo dospel, v čom vyniká práve hlavne u testovanej dvojfarebne (za príplatok 630 EUR) lakovanej verzie.
Po nastúpení do interiéru, kde po extravagatntom interiéri čakáte dizajnovú smršť, Vás Kia Soul pravdepodobne prekvapí. Nie, interiér nie je zlý, len je až prekvapivo usadlý a až prekvapivo „nemecký“. Zo šedi vystupujú snáď len nápadité reproduktory v rohoch palubnej dosky. Čo potvrdzuje spracovanie aj materiály a pocit v interiéri je príjemný.
Nový Soul stojí na platforme modelu ceed, a tak ponúka v interiéri veľa miesta. Sedí sa síce o poznanie vyššie, ale na predné aj zadné sedadlá sa pohodlne usadia aj nadpriemerne vzrástli cestujúci, ktorí tu bez problémov zvládnu aj dlhšie cesty. Slušný objem ponúka aj batožinový priestor, v základnom usporiadaní pojme 354 litrov a má takmer úplne pravidelný tvar.
Pod kapotou Kii Soul sú na výber z dve motorizácie. Obe majú zhodný objem 1,6 litra, ale každá z nich spaľuje iné palivo – jedna benzín, druhá naftu. A práve naftovú verziu sme vyskúšali v teste. Objem má síce rovnaký ako benzín, ponúkne však nižší výkon, ale väčší krútiaci moment a je úspornejší. V praxi sa dá bežne jazdiť okolo 6,0 litrov na 100 km.
Po štarte sa motor ozve pomerne nahlas, s klepavým zvukom, so stúpajúcou teplotou oleja sa jeho chod upokojuje a stišuje. Po zahriatí je už motor krásne tichý. Záber vôbec nie je zlý, však pretekár z vás za volantom Soule určite nebude, ale to sa od tohto štýlového vozidla ani nečaká.
Samotná jazda v Soule je veľmi hladká a príjemná. Hoci má obuté veľké štýlové 18 „kolesá, pri jazde nedrnči. Všetko spolu ladí, v aute funguje, nič necuká, nič nemláti, je ťažké nájsť najslabší článok. To je veľmi príjemné prekvapenie, pretože pocitom z jazdy dokáže Soul do vrecka strčiť aj mnohé iné automobily s prémiovými značkami na kapote …
A pritom oproti nim nestojí majland. Musím úplne otvorene uznať, že Soul sa automobilke naozaj vydaril. Na vodiča pôsobí pokojným dojmom, rozmaznáva si ho. Za cenu, ktorú za neho v autosalóne budete musieť zaplatiť, ide o naozaj výhodnú kúpu. Základná cena u Kia Slovakiaauto Bratislava štartuje na 14510 EUR, najdrahšia testovaná verzia v najvyššej výbave Exclusive stojí akčných 17790 EUR.