Internet je dnes zdrojom nielen obrovského množstva informácií a zábavy, ale tiež gigantickým konkurenčným bojiskom firiem, ktoré ponúkajú svoje služby a produkty v snahe zaujať zákazníka.
Častokrát to začne dobrým nápadom a chuťou pustiť sa do podnikania. Po čase ale prichádza vytriezvenie. Zákazníci e-shop nenavštevujú a ak áno, nenakúpia. Predaje nerastú, neprichádza spätná väzba. Čísla sa jednoducho ani z ďaleka nepodobajú predstavám.
Online marketing
Pojmu marketing rozumejú mnohí podnikatelia. Alebo si to aspoň myslia. Robiť dobrý marketing v dobe nových digitálnych technológií, neustále sa meniacich algoritmov a nových pravidiel na sociálnych sieťach je skôr úloha pre full-time marketéra, než pre podnikateľa.
Svoje o tom vie aj agentúra Effectix, ktorú tvorí tím skúsených konzultantov a špičkových marketérov. Práve oni sa špecializujú na to, ako z webu vyťažiť maximum.
Čo je to SEO, PPC, RTB? Alebo ako funguje Google vyhľadávanie, koho Google uprednostňuje a koho naopak vo vyhľadávaní penalizuje? Viete to? Viete, že správne odpovede a riešenia dokážu priniesť vášmu podnikaniu lepšie čísla? Tím ľudí v Effectix pozná nielen tieto pojmy. Neustále sledujú vývoj trendov a poskytujú kvalitné a komplexné portfólio služieb v oblasti online marketingu. Okrem toho dodávajú svojim klientom konzultačné, analytické, poradenské a vzdelávacie služby.
O online marketingu, službách alebo nástrojoch, ktoré majú vplyv na výsledky by sa dalo napísať naozaj veľa.
Poďme sa však pozrieť na tri skutočne efektívne nástroje, ktoré vám pomôžu vyťažiť z webu maximum!
1. SEO
Chcete byť na prvých miestach vo vyhľadávači Google? Chcete, aby vaše produkty a služby boli ľahko vyhľadávané potenciálnymi zákazníkmi?
Riešením je optimalizácia pre vyhľadávače. Ide o jeden zo základných druhov marketingu, ktorý ma za úlohu zviditeľniť váš biznis na internete a priniesť tak nových platiacich zákazníkov.
Vybudovať však kvalitné SEO pre Váš e-shop, web či blog nie je úplne jednoduchá záležitosť. Hovoríme tu totiž o celkom sofistikovanom procese, ktorý v sebe zahŕňa viacero postupov a metód.
Je to aj tvorba optimalizovaných textov práve pre vašu cieľovú skupinu. Budovanie spätných odkazov z kvalitných a tematických stránok, či analýzu kľúčových slov.
Preto odporúčame zveriť túto dôležitú časť marketingu na profesionálov, ktorí sledujú najnovšie trendy, majú dostatočné skúsenosti, a hlavne aktuálne informácie v oblasti webovej optimalizácie.
2. PPC
Pay Per Click reklama alebo PPC reklama dnes patrí k najrýchlejším a najjednoduchším spôsobom, ako dosiahnuť viditeľné výsledky v predaji či návštevnosti. Tento druh reklamy je efektívny nielen v rýchlosti, ale tiež v možnostiach optimalizácie. Inzerent platí dá sa povedať až za potenciálneho zákazníka, ktorý na základe záujmu klikol na platený odkaz.
Efektívna optimalizácia je veľkou výhodou Pay Per Click kampaní. PPC špecialista dokáže optimalizáciou kampaní nielen šetriť financie za marketing, ale navyše doslova vytvoriť z predajného webu či eshopu stroj na peniaze. Takýto PPC špecialista dokáže Pey Per Click kampaň optimalizovať, ale ju aj celú vytvoriť a dlhodobo spravovať.
3. Sociálne siete
To nie je len Facebook! To je aj Twitter, Google +, LinkedIn, Pinterest, Instagram a mnoho ďalších. Je dobré byť tam, kde sú aj vaši zákazníci a neustále s nimi budovať vzťah.
Chcete vedieť, čo si vaše publikum myslí o produkte alebo službe, ktorú ponúkate? Chcete rozšíriť základňu vašich fanúšikov? Alebo máte v pláne zlepšiť imidž vašej značky? Na to všetko dokážete využiť sociálne siete. Stačí mať plán, stratégiu, neustále na tom pracovať a hlavne vedieť, ako na to. Výsledky môžu byť ohromné!
Dnes už teda nie je otázne, či vaša spoločnosť, značka alebo živnosť je na sociálnej sieti. Otázne je, či marketing na sociálnych sieťach robíte správne, efektívne a či sa dostavujú vami požadované výsledky.
Online marketing je o neustálom učení sa
Ľudia v spoločnosti Effectix vedia, akú dôležitú úlohu v ich profesii zohráva neustále vzdelávania sa. Aj preto pre svojich klientov organizujú pravidelné školenia. Agentúra poskytuje vzdelávanie v oblasti SEO, e-mail marketingu, copywritingu či PR.
Pokiaľ si uvedomujete potrebu a úlohu vzdelávania v oblasti online marketingu, máte len dve možnosti.
Buď sa začnete samovzdelávať, a teda si vyberiete spôsob pokus-omyl, alebo sa rozhodnete pre kvalitné, a hlavne efektívne vzdelávanie od skutočných profesionálov vo svojom odbore.
Vnímajte vaše webové stránky ako svojho zamestnanca alebo skôr obchodníka, ktorý pre vás pracuje a predáva 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Aspoň taký úžasný je jeho potenciál. Pokiaľ chcete svoj web vyťažiť na maximum, neváhajte doň investovať a neplytvajte potenciálom, ktorý ponúka.