Jeho podnikateľské impérium vybudoval úplne od nuly. Dnes sa môže pochváliť titulmi ako zamestnávateľ roka, najbohatší muž sveta alebo najnavštevovanejšie nábytkárske centrum na svete. Firma s názvom IKEA je dnes pre nás už fenoménom a jej štýlové postele v domácnosti nájdeme takmer všade. Zakladateľ má dokonca aj svoje korene v susednej Českej republike .Jeho prarodičia pochádzajú z českej oblasti u Mostu. Každý z nás si už v detstve sníva svoje sny. Výnimkou nebol ani Ingvar Kamprad, ktorý začal snívať o svojej vlastnej firme. Ako dospieval začal sa rebríček jeho snov a hodnôt meniť, no pri vlastnení svojej firmy stále ostal a nevzdal sa ho. Už ako malý chlapec si začal privyrábať rozvozom zápalkových krabičiek. Už tu sa dal pozorovať jeho podnikateľský duch. Malý Ingvar nakupoval zápalky vo veľkom množstve so zľavou a potom ich ponúkal za veľmi nízku cenu. Napriek nízkej cene oproti iným predajniam nemal vôbec problém so ziskom. Postupne ku svojmu rozvozu začal pridávať aj iný sortiment ako atramentové perá, vianočné ozdoby, ryby. Čokoľvek ľuďom zišlo na um, dokázal pre nich malý Ingvard sprostredkovať. Keď dovŕšil sedemnásty rok života, jeho otec mu podaroval peniaze. Namiesto utrácania sa rozhodol, že peniaze investuje do svojej budúcej firmy. V tejto chvíli sa ešte síce nezačala písať história firmy IKEA ako ju poznáme dnes, ale jej názov má svoj začiatok práve tu. Použil svoje iniciály a začiatočné písmena svojho švédskeho domova, farmy Elmtaryd v dedinke Agunnaryd v roku 1943.
Ingvar Kamprad ďalej pokračoval vo svojej ponuke širokého sortimentu a dokonca pre svojich zákazníkov začal rozposielať objednávkový katalóg, kde mali možnosť vidieť ako bude ladiť ich spálňa s posteľou vďaka pestrým plnofarebným obrázkom. Po štyroch rokoch sa rozhodol do svojho sortimentu zaradiť aj nábytok od miestnych výrobcov. Jeho katalóg mal taký úspech, že sa rozhodol spraviť prvý tlačený plnofarebný katalóg nábytku. Postupom času si uvedomil, že sa musí zamerať iba na jednu oblasť predaja. Rozhodol sa pre nábytkársky sortiment a jeho spoločnosť pomaly začala naberať dnešnú podobu. Prvé úspechy s nábytkom mu priniesol nápad s výstavou. Rozhodol sa usporiadať výstavu, kde dal zákazníkom možnosť vidieť a vyskúšať si výrobky ešte pred nákupom. No úspech netrval dlho a ozvala sa konkurencia. Tá začala miestnych výrobcov nábytku štvať proti jeho firme a Ingvard musel vymyslieť nový plán. Plán ktorý ho vyniesol medzi najúspešnejších ľudí sveta. Rozhodol sa navrhovať vlastný nábytok a vďaka tomu si zaistil ešte lepšie ceny, kontrolu nad kvalitou a ten najmodernejší dizajn. Jeden z jeho zamestnancov prišiel z nápadom, aby si nábytok skladali sami zákazníci doma a vďaka tomu mohli ešte znížiť ceny. Čiže detské izby už nebolo treba prevážať objemným nákladným autom,ale ste si to mohli odniesť domov sami
Prvý obchodný dom IKEA vznikol v roku 1958 vo Švédsku. Dnes ich je vo svete viac ako 260 a toto číslo stále nie je konečné. Pre túto značku pracuje viac ako sto tisíc zamestnancov a Ingvar ich berie ako jednu obrovskú rodinu. A že sa o nich skutočne stará ako o rodinu je vidieť aj v celej filozofii firmy. Tak napríklad keď prišiel rok 2000, rozhodol sa, že rozdelí tržby z celého sveta za posledný deň medzi všetkých svojich zamestnancov ako poďakovanie za dobre odvedenú prácu. Väčšina z nich tak dostala bonus, ktorý bol vyšší ako ich mesačný plat. Na pracovisku sa dodržujú pracovné prestávky, nápoje a jedlo majú zdarma, pre deti organizujú letné tábory a mnoho iných mimopracovných aktivít.
Hoci Ingvar Kamprad patrí so svojim majetkom 33 miliárd medzi najbohatších ľudí sveta, svoje zaslúžené peniaze si užíva s rozumom. Luxus nie je jeho koníčkom, lieta ekonomickou triedou a stravuje sa v lacných reštauráciách. Žije si bežný život ako ostatní v jeho okolí. Ako on sám vraví :
,, Pre mňa by bolo neprijateľné cestovať prvou triedou, ak by som vedel, že moji kolegovia sú v turistickej triede ,,. Aj takáto je životná filozofia majiteľa obchodných centier značky IKEA. Pán IKEA dokázal ponúknuť ľuďom nábytok novým a osobným spôsobom. Plus k tomu pridal ešte niečo viac. Štýl ktorý chodia po celom svete obdivovať do jeho obchodných centier desiatky tisíc ľudí denne.