Príbeh úspešnej luxusnej super športovej talianskej automobilky sa začal v dedinke Renazzo neďaleko Bolgni, kde sa narodil Feruccio Lamborghini. Syn farmárov sa odmalička zaujímal viac ako o živočíšnu a rastlinnú výrobu radšej o stroje, klinové remene, čo tieto stroje poháňali a poľnohospodársku techniku. Pre tento záujem o techniku sa rozhodol aj pre štúdium technológii v Bologni. Počas druhej svetovej vojny bol pridelený na grécky ostrov Rhodos, kde mal na starosti údržbu automobilov.
Po vojne začal skupovať vyradené vojenské vozidlá a stavať z nich lacné traktory, ktoré v tom čase zdemolované Taliansko naliehavo potrebovalo. Dopyt po týchto traktoroch bol obrovský a už v roku 1948 si otvoril dielňu v Centu, odkiaľ začali vo veľkom vychádzať traktory Lamborghini. Firma sa v tej dobe volala Trattori S.p.A.
V roku 1959 už úspešný Feruccio okrem traktorov začal rozširovať svoj sortiment o vykurovacie kotle a klimatizačné zariadenia. Aj tento biznis mu priniesol úspech a financie na zrealizovanie jeho najväčšieho sna – výroba vrtuľníkov. Tento sen mu však prekazila talianska vláda a to v podobe tej, že mu nebola udelená licencia na výrobu lietajúcich strojov. Ale ako sa vraví, všetko zlé je na niečo dobre. A odstupom času si to určite uvedomil aj pán Lamborghini. Svoj sen teda preniesol na zem . Ako úspešný podnikateľ už v tej dobe vlastnil autá značky Maserati a Ferrari, s ktorými však nebol vôbec spokojný.
Existuje viacero príbehov o zrode áut Lamborghini. Tou najrozšírenejšou je údajne tá o spore s Enzom Ferrarim. Údajne došlo v továrni Ferrari k sporu medzi pánom Ferucciom a Enzom. Vraj sa sem prišiel sťažovať na kvalitu spojky v jeho vozidle Ferrari 250GT. Enzo Ferrari na jeho sťažnosť reagoval podráždene a vyhlásil, že Lamborghini môže maximálne jazdiť jedine traktorom, keď nevie jazdiť na aute. Lamborghini sa vrátil do svojej továrne, spojku rozmontoval a zistil, že dodávateľom spojok je rovnaká firma, ktorá dodáva diely a pneumatiky.sk pre jeho traktory. V sklade tak našiel správny náhradný diel a poruchu so spojkou si tak sám opravil.
Lamborghini sa teda rozhodol, že keď nebudú vrtuľníky, tak je čas zameniť traktory za luxusné športové autá. Jeho budúce autá mali poháňať dvanásť valcové motory. Ku konštrukcii motora si pozval mladého, talentovaného konštruktéra menom Giotto Bizzarini, ktorý predtým pracoval na motoroch V12 pre Ferrari. Motor mal 4 vačky zdvíhajúce 2 veľké vŕtané ventily v každom valci. Výkon motora bol neuveriteľných 350 koní. Dizajn auta pre tento motor navrhla firma Scaglione-Touring. Prototyp označený 350GTV sa po prvý raz objavil na Turínskom autosalóne. Hneď mal úspech a prvý rok tohto sériového Lamborghini sa predalo v pocte 130 kusov. Ferrucio, narodený v znamení býka sa rozhodol, že jeho spoločnosť bude mat býka v znaku auta.
Ďalším vyrábaným a úspešne predávaným autom bolo Lamborghini 400GT. Predaje oboch vyššie spomenutých modelov zaistili automobilke dostatok financií na výrobu toho, čo malo prísť. Lamborghini Miura, ktoré bolo predstavené v roku 1965 a patrilo medzi prevratný automobil tej doby. Miura bola podľa odborníkov skutočným super športovým autom.
Pan Feruciio asi rád šokoval ľudí a priniesol na svet ďalší revolučný kúsok a to Lamborghini Countach. Bolo to auto, ktoré ako prvé malo dvere otváracie do hora, čo sa neskôr stalo poznávacím znakom týchto ,, tátošov,, čo najradšej nemusia mať na sebe pneumatiky na zimu, ale radšej sa preháňajú po rozpálených asfaltoch.
Pokračovanie v najbližšom článku.