Občas nás napadne podnikateľský napad, ktorý sa môže javiť ako hlúposť a preto ho potom radšej ihneď zavrhneme. Ale vo svete existujú aj ľudia, ktorí nosia v sebe trocha viac bláznivej odvahy a dokážu prísť na trh aj za cenu toho, že budú vyzerať ako blázni. No a div sa svetu, niektorým to skutočne aj vyšlo. V dnešnom článku si pár milionárov, ktorý zarobili na ,, hlúpych,, nápadoch predstavíme.
Taliansky obuvník Mario Moretti Polegato
Muž, ktorý priniesol do obuvníckeho priemyslu prevrat, hoci ho na začiatku považovali za blázna. Vymyslel topánky s drobnými dierkami v podrážke – tzv. Geox topánky. Tieto dierky mali z topánok odvádzať vlhkosť a pach nôh, ktorý mohli ľudia ucitít, ak sa človek vyzul. Tento nápad sa snažil predať spoločnosti Nike, ale vedenie ho v tej dobe vysmialo a poslali ho s jeho nápadom preč. Rozhodol sa ich teda vyrábať sám. Na nápad s perforavanými podrážkami prišiel vo svojej hlave len v roku 1994, no a teraz ročne predá 16 miliónov topánok a jeho majetok sa odhaduje na cca. 3 miliardy dolárov. Nie je to zlé číslo, čo poviete ?
Red Bull vám dáva krídla
Dnes je trh preplnený energetickými nápojmi. Ale kedysi vymyslieť energetický nápoj s vysokým obsahom kofeínu, cukru a oxidu uhličitého, ktorý by bol vhodný pre športovcov ale aj bežných ľudí sa zdalo ľudom v Rakúsku velmi čudné. Rakúšan Dietrich Mateschitz sa prvý raz s niečim ako energetický nápoj stretol v Himalájach počas svojich dobrodružných ciest a výstupu na Himaláje. Domáci tam predávali niečo ako energy drink, ktorý vás mal nakopnúť na výstup do Himaláji. Dietrich sa rozhodol tento nápoj priniesť aj do Európy a tak sa spojil s Thajčanom Čaleo Juvidhyom a vytvorili vlastný energy drink, ktorý poznáme dnes pod názvom Red Bull. Dnes ich spoločnost ročne dosahuje tržby 4 miliardy dolárov a nápoj je aj napriek svojej vysokej cene stále tým najpredávanejším energy drinkom.
Kúp si šperk, dostaneš komára zn.mŕtveho
Nin Nan je čínsky chlapec, ktorý sa cez internet rozhodol predávať šperky. Nakoľko mu predaj šperkov moc nešiel došiel na bizarný nápad, ako môžno prilákať nových návštevníkov na svoj web a predať im niečo. Prišiel teda s nápadom, že tam bude predávať aj mŕtve komáre, ktoré ponúkal ako dekoráciu k šperkom alebo len tak. Táto hlúposť mu priniesla behom pár dní 250 tisíc ľudí a 10 tisíc ľudí si týchto komárov dokonca kúpilo. Chlapec na tom určite neprerobil. Údajne sa mu v tomto biznise darí doteraz a o jeho šperky s bonusovými komármi je stále záujem.
Byron Reese aliaz Santa Claus
Každoročne milióny detí túži napísať Ježiskovi alebo Santa Clausovi, aké darčeky by si radi našli pod vianočným stromčekom. A tak sa v Byronovej hlave zrodil šialený nápad z ktorého sa mu asi aj jeho blízky najprv museli smiať. Rozhodol sa, že si na Aljaške založí poštovú adresu, kde mu budú môcť deti z celého sveta posielať listy a on za 10 dolárov im na ne odpíše. Možno to znie trocha divne, že chce zarobiť na malých deťoch, ale ročne mu prichádza vyše 200 tisíc listov. Vynásobte si to x 10 a máte z toho zaujímavé čísla na vašom bankovom konte + navyše deti majú radosť, že im odpísal samotný Santa. A tá radosť je viac ako 10 dolárov.