V dnešnej dobe pokiaľ chcete zviditeľniť váš biznis, dokonca neziskový projekt alebo samých seba je samozrejmosťou vlastniť webové stránky či aspoň minimálne blog. Sme v 21. storočí, v období, kedy už zákazník ak si chce kúpiť napríklad posteľ , tak skôr ako sa vyberie do predajne, zapne si google a vyhľadá si akciovú posteľ.
Takže dalo by sa povedať, že firma ktorá v súčasnosti nemá vlastné webové stránky je firmou, ktorá prichádza o veľké množstvo zákazníkov. A to je to najhoršie, čo sa môže stať každej firme či akémukoľvek nápadu, ktorý má potenciál byť úspešný.
Ako začať s vlastnou prezentáciou firmy na webe?
Jednoducho. Na začiatku si treba si zvoliť vhodný názov domény , podľa ktorej vás vaši zákazníci dokážu na internete nájsť a doménu si zaregistrovať. Všeobecne platí, že tými najlepšími názvami sú jednoducho zapamätateľné názvy. Ak je vaša firma zameraná napr. na nábytok a jej obchodný názov je „Nábytkárstvo Jozef a syn“, rozhodne by to bol zbytočné dlhý názov domény. Zákazníci na internete sú často lenivý, aby písali také dlhé názvy webových stránok.
Preto je dôležité zvoliť si výstižný a jednoduchý názov, ktorý samozrejme súvisí s vašou pracou alebo službami. Ak už ste spokojný s názvom vašej novej webovej adresy, je čas si ju zaregistrovať. Pokiaľ je možné, odporúčam si doménu zaregistrovať nie len s koncovkou .sk, ale taktiež aj s koncovkou ďalších susedných štátov – pokiaľ ste firma a chcete sa ďalej rozrastať. Nikdy totiž neviete, či sa nebudete chcieť dostať napríklad na český trh a potom sa môže stať, že váš názov už bude obsadený, čo by bolo určite na škodu.
Ak už máte vybraný názov vašej webovej stránky, je dôležité si zvoliť webhosting alebo správny multihosting . To znamená, nájsť si firmu, ktorá vám bude poskytovať virtuálny priestor pre vaše webové stránky.
Nesnažte sa hľadať vždy čo najlačnejšie riešenia. V niektorých oblastiach, a to platí aj pre webhosting, si treba vybrať takú firmu, ktorá má skutočné dobre meno a zákazníci ju hodnotia kladne na rôznych fórach: Popri tom sa môžete pozrieť napríklad aj na klientov, ktorým svoje služby poskytujú. Je to záruka toho, že sa jedná o firmu, ktorej veria aj veľkí hráči na trhu.
Ak uvidíte u konkurencie nižšie ceny, tak to určíte poteší, no rozhodne vás nepoteší, ak vám vaše webové stránky budú padať, načítavať sa vaším klientom pomaly atď., a to všetko len kvôli tomu, že vy ste chceli ušetriť zopár eur.
Mnoho krát sa totiž stáva, že nižšiu cenu za hosting ponúkajú firmy, ktoré nie sú schopné pokryť požiadavky klienta na 100%. Ďalším dôležitým faktorom pre vybratie správneho hostingu je rýchla zákaznícka podpora. V praxi to znamená – mám problém s webovou stránkou ( nenačítava, klientom stránka neustále padá, nefunguje emailová schránka), oznámim im to a oni môj problém začnú v čo najkratšom čase riešiť, pretože sú si vedomí toho, že vy môžete prichádzať o klientov.
Prvé dva dôležité kroky, ktoré sú alfou a omegou k tomu, aby vôbec vaša webová stránka mohla dostať život vo svete internetu teda sú : Názov domény ( www.menofirmy.sk ) a zvolenie si správnej hostingovej spoločnosti, ktorá vám bude poskytovať priestor. Pretože – môžete mať akokoľvek krásne naprogramované vaše webové stránky, ale bez týchto vyššie spomenutých dvoch krokov sa s nimi nikam nepohnete.