Realita slovenského trhu nás prinútila spustiť projekt v oblasti ľudských zdrojov (tzv. HR).
Problémom č. 1 je, že najznámejšie pracovné portály už roky nerobia nič iné iba vyberajú od firiem peniaze za zverejnenie pracovných príležitostí a potom ich nechajú bombardovať nezmyselnými dopytmi uchádzačov, ktorí sa na danú pracovnú pozíciu vôbec nehodia. Okrem toho medzi sebou vo veľkom kopírujú pracovné ponuky len aby pôsobili ako úspešní portál a dokázali presvedčiť potenciálnych klientov. Vedľajším efektom je dojem, že voľnej práce je strašne veľa.
Problém č. 2 je, že i napriek neutešenému stavu čo sa týka nezamestnanosti, na trhu práce len akosi ťažko nájdete správnych a zapálených ľudí.
Osobne môžem povedať, že zamestnanec, ktorého sme prijali na základe inzercie v platenej službe sa u nás aj tak väčšinou dlho neohrial a počet uchádzačov bol porovnateľný možno ešte menší ako z neplatenej inzercie.
Trocha sme nad týmto problémom premýšľali a začali sme konať. Rozhodli sme sa, že pripravíme projekt, ktorý zlikviduje všetky spomínané neduhy. Ako na to? No jednoducho opačne.
Čo chce firma? Firma nechce zadávať inzerát, čakať na to, kto sa jej ozve a modliť sa aby sa jej ozval aspoň niekto vhodný. Firma potrebuje zamestnanca hneď a takého ako si vyberie, nie ako sa jej ozve.
Čo chcú ľudia? Chceli by vedieť o každej pracovnej príležitosti, ktorá by sa ich mohla týkať. Určite sa nechcú celé dni prehrabávať v množstve ponúk, z ktorých sú už mnohé dokonca neaktuálne. Proste ľudia chcú vedieť o všetkých ponukách, ktoré sú čerstvé a hodia sa im.
Čiže, keď si to takto rozoberiete, celé je to vlastne opačne ako to doteraz fungovalo. Nevieme a ani netušíme, prečo známe portály dodnes neotočili svoj obchodný model, no my vo workingpark.com to máme otočené od začiatku. Okrem toho pripravujeme na spustenie mnoho nových vecičiek, ktoré pomôžu obom stranám, to si ale necháme na neskôr.
Po pár mesiacoch od spustenia služby workingpark.com už disponujeme tisíckami registrovaných uchádzačov o prácu, ktorých firmy dokážu okamžite kontaktovať či už individuálne alebo hromadne. Výhody internetovej komunikácie môžu byť takto využité naplno.