Viete mi povedať názov sociálnej siete, kde sa združujú náboroví pracovnici, lovci talentov, majitelia firiem a taktiež tí čo si hľadajú svoj job snov? Nie, nie je to naša profesia.sk Je to sociálna sieť Linkedin. A čo tak si posielanie peňazí medzi virtuálnymi účtami a zároveň to nie je banka. O akú stránka sa jedná? Ak ste si tiply PapPayl, tak vaša odpoveď je znovu správna. Za oboma týmito MEGA úspešnými projektmi stoji človek, ktorí vám dnes prezradí svoje desatoro pravidiel, ktorými sa po cely svoj čas riadi on. Reid Hoffman je naozaj inšpirujúcim človekom a podnikateľom. Tu je 10 hlavných pravidiel, ktorými sa riadi.
1. Buďte priebojní a narušte status quo.
Ak je váš nápad dobrý, musí ovplyvniť a zmeniť vnímanie más, nielen pár jednotlivcov. Musí jednoducho zmeniť správanie celého odvetvia.
2. Mierte vysoko.
Malý biznis vás bude stáť pravdepodobne rovnako veľa času a námahy, ako rozbehnúť veľký. Prečo potom limitovať svoje možnosti?
3. Rozširujte sieť ľudí, ktorých poznáte.
Veľké veci nestoja len na jednom človeku, vždy je to synergia schopností všetkých zainteresovaných. Preto sa zoznamujte s novými a zaujímavými ľuďmi. Čím väčšiu sieť máte, tým viac možností sa pred vami otvára.
4. Majte záložný plán.
Nech plánujete akokoľvek, veci sa vždy môžu zvrtnúť. Taký je život. Preto je treba mať aj plán B.
5. Buďte vytrvalí, ale flexibilní. Musíte mať víziu a byť vytrvalí, bez toho to nejde. Ale umenie je v poznaní, kedy máte trvať na svojom a kedy svoju víziu upraviť podľa požiadaviek zákazníkov.
6. Vyhľadávajte úprimnosť.
Ak sa naozaj chcete zlepšovať, potom zabudnite na tých, ktorí vám hovoria, aký je váš produkt skvelý a za rohom ho ohovoria. Je to dobré na ego, ale dopredu vás to neposunie. Vy potrebujete spätnú väzbu od konštruktívnych kritikov.
7. Svoj biznis predstavte v ranom štádiu.
Prečo? Lebo to pritiahne pozornosť verejnosti a tá vám už sama povie, čo treba zmeniť, aby váš projekt fungoval. Nečakajte, kým váš projekt alebo produkt bude perfektne vyladený, lebo sa vám môže stať, že nezačnete nikdy.
8. Buďte všade.
Lebo môžete mať neviem ako vynikajúci produkt, ale keď o ňom nikto nevie, dieru do sveta neurobíte.
9. Kultúra je kľúčová.
Keď zostavujete tím, je síce pekné najať niekoho s pôsobivým zoznamom skúseností, ale pokiaľ sa nevie prispôsobiť volatilite startupovej scény, je vám nanič. Akurát vás bude zdržiavať.
10. Nebojte sa porušovať tieto pravidlá.
Pravidlá podnikania nie sú fyzikálne zákony, menia sa podľa toho, ako sa mení svet. Preto ak máte pocit, že niektoré z pravidiel už nefunguje a máte lepší nápad, narušte status quo. V prírode sa tento proces volá evolúcia.