Marketing fialovej kravy
Od dnešného dňa sa na stránkach www.onlinemagazin.sk objavuje aj rubrika s názvom Fialová krava. V tejto rubrike nájdete rôzne prípadové štúdia a príklady iných firiem ako sa odlíšili od svojej konkurencie a boli skrátka iní. Vytŕčali z davu, vybrali si nevyšliapané cesty a verili to, že priniesť zákazníkom iný druh produktov a služieb je cesta k ich úspechu. Dnes sa spolu pozrieme na príklad z oblasti potravín, ako sa napríklad aj taký chlieb dá predávať z úspechom.
Najlepší pekár na svete
Otec Lionela Poilana bol pekár z Francúzska a Lionel tak ešte ako mladý muž zdedil rodinnú pekáreň. Namiesto toho, aby nečinne sedel a udržiaval oheň, Lionel začal byt posadnutý túžbou vytvoriť niečo pozoruhodné.
Podujal sa na rozsiahly výskum. Pýtal sa vyše osemtisíc francúzskych pekárov na ich techniky. Ako prvý vo Francúzsku propagoval použite bio múky. Odmietal piecť bagety s odôvodnením, že sú takmer bez chuti a vlastne ani nie sú francúzske ( je to relatívne nedávny dovoz z Viedne ). Nadobudol najväčšiu zbierku kníh o chlebe a dôkladne ich preštudoval. Jeho kvasený chlieb sa vyrába len z vody, zo zákvasu a z morskej soli. Pečie sa v peci vykurovanej drevom. Poilane odmietol najímať pekárov – zdôveril sa, že majú príliš veľa zlých návykov, ktoré by ich musel odučiť a tak namiesto toho najal mladíkov, ktorí boli ochotní byt jeho učňami celé roky.
Vo Francúzsku jeho výrobky najprv odmietali, považovali ich za príliš odvážne a neobvyklé. Ohromujúca kvalita Poilanových bochníkov a jeho túžba robiť veci správne si ich však nakoniec získali. V súčasnosti podáva Poilanov chlieb prakticky každá kvalitná reštaurácia v Paríži. Jeho malý obchodík na ulici Rue de Cherche Midi navštevujú ľudia z celého sveta a radi si vystoja dlhý rad, len aby si mohli kúpiť obrovský bochník kvaseného chleba, alebo, lepšie povedané, hneď niekoľko bochníkov. Spoločnosť, ktorú založil, dnes dodáva chlieb do celého sveta a z domáceho chleba vytvára svetový produkt, o ktorom sa oplatí hovoriť. Posledné roky sa jeho chlieb predáva v hodnote viac ako desať miliónov dolárov.
Zdroj : Seth Godin – Fialová krava