Reklama hýbe svetom. No dobre ak nie svetom, tak minimálne dokáže pohnúť vašim podnikaním. Samozrejme, k lepšiemu (ak je robená dobre). Dobrou správou je, že existuje množstvo foriem reklamy, ktorými môžete osloviť potenciálnych zákazníkov a „premeniť“ ich tak na skutočných zákazníkov.
Reklamné predmety a tlačená reklama
Hovoriť o tom, ktorá forma reklamy je najlepšia, nie je úplne jednoznačné. Iste, rôzne formy online reklamy sú skutočne veľmi efektívne, ale čo ak sú vaša cieľová skupina starší ľudia, ktorí v drvivej väčšine prípadov nepoužívajú internet? A okrem toho, prečo sa zameriavať len na jednu formu reklamy, keď môžete úspešne kombinovať viacero? Napríklad aj tieto?
Keďže nedávno sme mali koniec starého roka a Vianoce, určite máte plnú kanceláriu rôznych reklamných predmetov (aj) zo sublimačných materiálov, na ktorých je (aj) formou sublimácie vytlačené logo firmy, ktorej obchodný zástupca vám dal takýto darček. Takéto reklamné predmety síce nie sú reklamou, ktorá by sa dala robiť v extrémne veľkom množstve (kvôli nákladom), ale ak vymyslíte niečo originálne, dokážete tým zaujať ľudí.
A čo typický zástupcovia tlačenej reklamy, akými sú rôzne letáčiky, či inzercia v tlači? Aj keď internet túto formu reklamy negatívne ovplyvnil, stále má svoje miesto, hlavne pri špecifických cieľových skupinách.
Internet, rádio a televízia
Už sme okrajovo spomenuli online reklamu a označili ju ako veľmi efektívnu, tak je čas jej venovať pár viet. Či už ide o Google reklamu, sociálne siete, či ďalšie z foriem online reklamy, všeobecne ju môžeme označiť za dostupnú a výkonnú. Za to vďačí aj veľmi presnému cieleniu na rôzne skupiny obyvateľstva.
Na záver ešte spomenieme reklamu v rádiu a televízii. Jej výhodou je, že dokáže osloviť doslova masy ľudí, avšak k tomu je adekvátna aj cena. Obzvlášť, ak zoberieme do úvahy reklamné spoty v televízii počas vysielania nejakého sledovaného programu (a to nehovoríme o nákladoch na samotnú tvorbu spotu). Ide tak o reklamu hlavne pre veľké firmy, ktoré si to môžu dovoliť. Ak teda nepočítame reklamu v nejakom lokálnom vysielaní. Tá však ani zďaleka neosloví také obrovské množstvo ľudí.
- Zdroj obrázka: BestForBest / Shutterstock.com