Aké sú naše nákupné zvyky na internete?
Čas, ktorý strávime na internete, nevenujeme vždy práci, ale aj zábave. V poslednej dobe však narastá podiel nakupujúcich, ktorí vytvárajú zaujímavú sociálnu skupinu so špecifickými zvykmi. Portál www.pricemania.sk počas novembra na svojich stránkach vykonal spotrebiteľský prieskum správania sa na internete. Do dvojtýždňového prieskumu sa zapojilo 4102 používateľov internetu.
Výsledky portál spracoval do prehľadnej infografiky, ktorej prehľad vám prinášame.
– Internet sa snažíme obmedzovať
– Väčšina respondentov (43%) strávi na internete približne 1-3 hodiny. 4,7% opýtaných surfuje denne viac než 10 hodín. Len 2% používa internet viac než 12 hodín.
– Notebook je stále číslom jedna
Najviac ľudí sa na internet pripája z notebooku. Činí tak 58% opýtaných. Pomerne pekné číslo, 34%, patrí aj zástupcom desktopov. Iba jedno percento z respondentov sa pripája z tabletu. Prostredníctvom mobilného telefónu sa pripája až 7%.
Nakupujeme viac, než sa zabávame
Na otázku, „Čo hľadáte na internete?“, prekvapivé množstvo respondentov (19%) odpovedalo „Informácie o produktoch a nákupe“. Bolo to o sedem percent viac, než respondentov, ktorí v kolónke odpoveď zaškrtli slovko „zábava“. Najviac z respondentov, až 40% internet používa na vyhľadávanie všeobecných informácií. Pomerne vysoké číslo, 29% opýtaných, internet používa na komunikovanie.
Skutočne prekvapivé – Muži nakupujú viac než ženy!
Rozdiel medzi pohlaviami nebol markantný, muži si nakupovanie cez internet vychutnávajú len o 3,2% viac, než ženy.
Internet nás stojí stovku mesačne
Až 78,4% opýtaných na internete mesačne minie do 100 eur. Iba 0,3% Slovákov siahne do vrecka hlbšie a dovolí si minúť viac, než je mesačný priemerný plat Slováka- až 600 eur.
Sme uvedomelý národ – vieme správne šetriť
Len 2,7% respondentov nevedelo, na čo slúžia porovnávače cien. Väčšina Slovákov však nakupovať rozumne vie – až 77,1 % šetrí pomocou porovnávačov cien.
Cena ako hlavný dôvod nákupu,
je rozhodujúca najmä v Bratislavskom kraji. Porovnávače cien ľudia najmenej využívajú v Žilinskom kraji. Vo všeobecnosti sa však Slováci pri nákupe rozhodujú na základe ceny – činí tak až 68% respondentov. Na druhom mieste sa umiestnilo pohodlie (19,6%) a nasledovala širšia ponuka (8,5%). Prekvapivo málo percent, len 2,4% získala možnosť rýchlosť dodania. 1,4 % považuje za dôležitú možnosť platby.
Pricemania.sk: www.pricemania.sk je špecializovaný nákupný portál, ktorý spotrebiteľom poskytuje možnosť porovnania cien a kvality internetových obchodov. V súčasnosti databáza obsahuje viac ako 1 mil. produktov z ponuky takmer 4 000 internetových obchodov. Okrem porovnania cien majú spotrebitelia možnosť porovnať si viaceré produkty naraz, poradiť sa pred nákupom s inými užívateľmi, porovnať si produkty podľa parametrov a nechať si sledovať cenu vybraných produktov. Návštevnosť portálu je v súčasnosti viac než 300 000 užívateľov mesačne, čím sa podľa AIM aktuálne radí medzi TOP 27 najnavštevovanejších portálov na Slovensku.