Search engine optimalization (ďalej SEO) je jeden z možných spôsobov, ako sa k vám môžu vaši potenciálni zákazníci dostať. Po vytvorení webu a zaregistrovaní do nástroja Google Webmasters sa roboti pustia do prehľadávania vášho e-shopu, analyzovania a následného pridelenia pozície vo vyhľadávaní.
Pre zistenie následne stačí do vyhľadávania zadať názov vášho vytvoreného eshopu alebo ďalšie vami zvolené kľúčové slová – s najväčšou pravdepodobnosťou sa ocitnete na druhej alebo až tretej stránke vyhľadávania.
A tu pri tvorbe eshopu prichádza na rad práve SEO, ktorého hlavnou funkciou je dostať váš web do popredia vyhľadávania tam, kde je vidieť naozaj. Ako postupovať?
Je naozaj veľa faktorov, ktoré o hodnotení SEO rozhodujú. Tu nájdete všetko ohľadom SEO. My sa môžeme pozrieť na gro, ktoré dokážete spraviť a ktoré poznáte predovšetkým vy.
Prvým krokom pre správne SEO je analýza kľúčových slov. Cieľom je zistiť, akým spôsobom hľadajú vaši potenciálni zákazníci produkty alebo služby, ktoré na svojom e-shope ponúkate. Na spracovanie svojich poznatkov použite Plánovač kľúčových slov od Google. Všetko si zapisujte a následne rozdeľte do tematických skupín.
Po získaní svojich kľúčových slov začnite s vytváraním štruktúry eshopu. Vytvorte ju takým spôsobom, aby každé kľúčové slovo malo svoju vstupnú cieľovú stránku.
Uveďme si to na príklade nákupu kancelárskeho kresla. Cieľom je kúpiť kancelárske kreslo, pričom ľudia používajú nasledovné kľúčové slová ako: kancelárske kreslo, kancelárske kreslo jysk, kancelárske kreslo nosnosť 150 kg atď. – je toho naozaj veľa.
Vstupné stránky by mali byť na základe vyššie uvedených kľúčových rozdelené nasledovne:
- výpis všetkých kancelárskych kresiel (kategória Stoličky),
- výpis všetkých kresiel od konkrétneho výrobcu,
- výpis všetkých kresiel podľa nosnosti (120 kg, 150 kg, 200 kg).
Nesústreďte sa iba na úzky okruh kľúčových slov, svoju pozornosť venujte aj širšej skupine ďalších, ktoré sú zákazníkmi vyhľadávajú menej, sú však za to oveľa presnejšie a šanca na konverziu (nákup) je pri nich oveľa väčšia.
Tvorba e-shopu je náročná a študovať všetko ohľadom tvorby eshopov je samozrejme časovo náročné. Niekedy je dobré ušetriť čas a venovať energiu podnikaniu. Tvorbu skutočne kvalitného eshopu dnes môžte delegovať na skúsených odborníkov a špecialistov.