O AUTOROVI
Seth Godin sa zaraďuje medzi uznávaných odborníkov v oblasti marketingu. Je autorom trinástich kníh, z ktorých sa každá jedna stala medzinárodným bestsellerom preloženým do viac ako tridsiatich jazykov. V súčasnosti je považovaný za najvplyvnejšieho blogera na tému biznisu a jeho blog patrí medzi dvadsaťpäť najčítanejších na svete.
O KNIHE
„ Keď som pred niekoľkými rokmi prechádzal Francúzskom, očarili nás stovky kráv ako z rozprávkovej knihy, ktoré sa pásli na malebných svahoch pozdĺž diaľnice. Niekoľko kilometrov sme ich obdivovali, aké je všetko na vôkol krásne. Po dvadsiatich minútach sme ich však začali ignorovať. Kravy vás po nejakom čase pozorovania omrzia. Môžu to byť dokonalé kravy, atraktívne kravy, kravy so skvelou osobnosťou, kravy zaliate krásnym svetlom, ale stále sú nudné. Ale čo tak fialová krava? ”
Názov knihy ,,FIALOVÁ KRAVA,, prestavuje význam označujúci odlíšenie sa od stáda rovnako sfarbených kráv. Táto kniha hovorí o tom, prečo sa fialová krava musí stať súčasťou všetkého čo vytvoríte, prečo masmédiá už nie sú vašou tajnou zbraňou. Kniha je písaná zrozumiteľne, nájdeme v nej množstvo príkladov, postupov, diagramov, prípadových štúdií známych firiem, informácií o tom ako správne začať a čomu sa vyvarovať, aby sme zaujali trh.
Autor v knihe uvádza mnoho príkladov zo svojho života, v ktorých poukazuje na správnosť alebo nesprávnosť postupu, ktorý daný podnik – osoba zaujal. Výsledkom týchto použitých porovnaní je vyvarovanie sa chýb alebo zamyslenie sa nad správnymi krokmi, ktoré niekto použil aby oslovil ľudí.
,,Takmer všetko čo si dokážeme reálne predstaviť, že by sme potrebovali, už vynájdené bolo. ”
A preto 5P už nezaručuje, že bude marketing fungovať. Podstatou fialovej kravy je pozoruhodnosť, ktorá dokáže zaujať spotrebiteľa. Staré pravidlo znelo:
„Vytvorte spoľahlivé obyčajné produkty a spojte ich so skvelým marketingom. ” Nové pravidlo však znie: „vytvorte pozoruhodné produkty, ktoré budú vyhľadávať tí správny ľudia.”
V knihe je vysvetlené prečo sa už ľudia nenechajú osloviť masmédiami tak ľahko a prečo sú reklamy čoraz menej efektívne. Opisuje dôležitosť takzvaných ,,kýchačov”, ktorí povedia všetkým svojím známym, priateľom, kolegom o novom výrobku. O službách, ktoré za to stoja sa hovorí a táto kniha vám ponúkne mnoho rád ako na to aby sa hovorilo aj o vašich.
Máte dve možností buď byť neviditeľný, anonymný, nekritizovaný a v bezpečí alebo sa pokúsiť byť skvelý, jedinečný a stať sa kravou. Táto kniha vám v tom pomôže a motivuje vás nebyť nudný, ale zaujať. Podá vám otvorenejší a súčasný pohľad na marketing, ktorý vám unikal a posilní vás v myšlienke odlišovať sa a nebáť sa ísť do toho.
- názov knihy: Fialová krava
- predajca: polica.sk
- ISBN: 978-80-8109-187
- počet strán: 160 strán
- formát: 130 x 195