Sťahovanie z rodného hniezda čaká v živote snáď každého z nás. Nemusí sa však nevyhnutne jednať o nočnú moru, ako je často proklamované. Máme pre vás päť tipov, vďaka ktorým zvládnete sťahovanie raz dva.
Nikdy nenechávajte sťahovanie na poslednú chvíľu. Pokiaľ už poznáte termín, aspoň mesiac dopredu musíte vyriešiť, či si na sťahovanie objednáte profesionálov, alebo si všetko oddriete sami.
Tiež je potrebné objednať krabice a ďalší obalový materiál, ktorý budete k samotnému aktu potrebovať.
Na webe Paketo.sk odporúčame nakúpiť nielen krabice na vaše osobné veci a ďalšie vybavenie, ale aj fixačný materiál a výplne a papierové ochrany hrán a rohov na nábytok.
Takto zabránite zničeniu a odreninám nábytku a podláh. Deň pred samotným sťahovaním si zbaľte extra tašku s oblečením a hygienickými potrebami, ktoré budete v priebehu pár nasledujúcich dní potrebovať. V novom byte potom nebudeme musieť zbesilo prehľadávať všetky krabice, len aby ste našli kefku na zuby.
Na veci v škatuliach sa snažte vyhradiť extra miestnosť, kam ich budete počas procesu balenia odnášať. Pamätajte, že pri balení sa váš majetok prakticky zdvojnásobí, pretože všetky veci budú vonku zo skríň a ak by ste do toho nevniesli trochu organizácie a poriadku, čoskoro by vo vašom súčasnom obydlí nebolo kde hýbať.
Ako správne baliť
Pri sťahovaní sa priamo ponúka najprv baliť veci, ktoré nasledujúci týždeň nebudete k životu nevyhnutne potrebovať.
Medzi tie sa radia drobnosti, knihy, dôležité dokumenty, nevyužívaná elektronika, apod. Všetky krabice starostlivo označte a poznačte si aj tie, ktoré sú najťažšie a ktoré tak zostanú na mužskú hrubú silu. Krehké veci nezabudnite riadne obaliť novinami či bublinkovými fóliami, aby sa nerozbili.
Pri sťahovaní máte zároveň geniálnu možnosť zbaviť sa všetkého nepotrebného a do nového bytu si odniesť len to, čo naozaj chcete a využívate. Odhoďte sentiment stranou a konečne sa zbavte starej baranice po dedovi či porcelánovej srnky po babičke, ktorá má svoje najlepšie roky už dávno za sebou.
Tieto veci nemusíte nutne vyhadzovať, ale skúste rôzne azylové domy, detské domovy a miestne charity, či by o ne nemali záujem.
Deň D
Keď nastane deň D a sťahovacia firma či priatelia dorazia na miesto činu, začnite najprv s najťažšími kusmi nábytku. Tak budú v novom obydlí ako prvé a po prevezení krabíc do nich môžete veci rovno usporiadať.
Vedzte, že do miestnosti, kde sú nahádzané všetky možné vrecia a krabice, sa totiž s veľkou šatníkovou skriňou nevchádza úplne jednoducho.
Po najväčšom nábytku prichádzajú na rad elektro spotrebiče ako chladnička, práčka, rúra a ďalej stoly, stoličky a potom už samotné veci v škatuliach. Niekde medzi nimi nájdite miesto aj pre štvornohých zvieracích spoločníkov, tí by sa vám potom pri odovzdávaní bytu akurát plietli pod nohy.
Finálne upratovanie
Či už bývate v prenájme, alebo odovzdávate svoj starý byt novému majiteľovi, na finálne upratovanie nikdy nezabudnite. Všetko je potrebné pozametať, vytrieť, zamaľovať šmuhy, a pod. To isté platí aj v spoločných priestoroch. Pozrite sa teda, ako po sťahovaní vyzerajú spoločné chodby, výťah a schody.
Vybaľovanie v novom
Na vybaľovanie si doprajte dostatok času a nič nevybaľujte ledabolo. Všetko uložte tam, kam daná vec patrí, a dajte si na tom záležať. Berte systematicky jednu miestnosť po druhej, ako prvé však odporúčame dať do poriadku spálňu, kuchyňu a kúpeľňu, čo sú tri miestnosti, ktoré budete v najbližšej dobe skutočne potrebovať.